Warm Yin Yoga

Exclusief in Franeker en omstreken: Warm Yin yoga *25-30 graden
Yin yoga is een rustige maar toch actieve les. De zittende of liggende houdingen worden langer vast gehouden (3-5min), zo heb je de tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. Yin Yoga is dé manier om bindweefsel en gewrichten te herstellen, te versoepelen en te versterken.

De warmte (rond de 25 graden) helpt je bij de soepelheid van je lichaam. Door de temperatuur is je lichaam eerder warm en kun je makkelijker en verder in de yogahoudingen komen. Warm yin yoga is zeer geschikt voor mensen met reuma, rugpijn, fibromyalgie of andere lichamelijke klachten. De warmte helpt je om de spieren te ontspannen.
 
Voordelen:

  • Goed voor de geest: Door de warme en rustige omgeving kun je volledig ontspannen en je hoofd leegmaken. Je leert te accepteren en om je over te geven aan de weerstand die je tegen komt.
  • Je zult merken dat je beter en dieper in slaap komt.
  • Ondersteunt spierherstel: Door bewuste focus op je ademhaling help je spierpijn te voorkomen en tegen te gaan.
 
Adviezen:
  • Gedurende de dag goed eten en drinken. Ook na de les is het belangrijk om goed te drinken, omdat je veel kan zweten tijdens de les. Drinken helpt ook om afvalstoffen uit je lijf te krijgen
  • Kom niet met een volle maag naar de les. Eet ongeveer 2 uur van te voren een lichte maaltijd
  • Kom 5-10 minuten van te voren in de zaal om rustig te wennen aan de warmte
  • Trek luchtige kleding aan
  • Neem een flesje water en een handdoek mee
  • Luister naar je lichaam, merk je dat je hart sneller gaat kloppen of wordt je duizelig. Neem dan een slokje water en ga even rustig liggen.
  
Voordat je aan Warm Yoga begint is het een goed idee om je huisarts te raadplegen of dit voor jou is weggelegd. Zeker mensen die niet goed tegen hitte kunnen of een hoge bloeddruk hebben.
 


Meld je nu aan
en doe mee!

Neem contact op

Sportcentrum Het Noord
Het Noord 88
8801 KS Franeker

: 0517-853601
: info@sportcentrumhetnoord.nl